• وبلاگ : *~~~*****آسمون شب*****~~~*
  • يادداشت : جشن گلهاي نرگس....
  • نظرات : 1 خصوصي ، 12 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + هميشه منتظر 
    دعاچه تاثيري درظهوردارد؟

    دعا براي فرج امام زمان ( عليه السلام ) نه تنها منافاتي با حکمت هاي غيبت ندارد بلکه خود مي تواند از زمره همين حکمت ها به شمار آيد .
    دعا براي فرج امام زمان ( عليه السلام ) به عنوان يک وظيفه و تکليف در عصر غيبت ، در روايات بسياري مورد تاکيد قرار گرفته است . پيامبر اکرم ( ص) و برخي از امامان بزرگوار به چنين دعا کردني امر فرموده اند ، حضرت ولي عصر هم کثرت دعا را از شيعيان خواسته اند.
    دعا کننده براي فرج چون مي داند که يکي از عوامل غيبت حکومت جهاني آن بزرگوار است ، مي کوشد تا در حد توان خويش در ايجاد (چنين زمينه اي ) موثر باشد و زماني که تحقق آن را از عهده خويش خارج مي يابد به رحمت واسعه خداوند اميدوار مي ماند .
    از طرفي تاثير دعا در تغيير دادن تقديرات و قضاي الهي غير قابل انکار است چنانکه در روايات پيامبر اکرم (ص ) فرمودند: ( زياد دعا کن زيرا دعا قضاي الهي را باز مي گرداند تقدير الهي را چيزي جز دعا نمي تواند تغيير دهد )
    خلاصه اينکه شيعه منتظر در عين تسليم به خواست خدا با دعاي خويش نسبت به تعجيل فرج ، از آفريدگار خويش مي خواهيد که در تقدير و قضاي خويش نسبت به ظهور آن عدالت موعود تغييري ايجاد فرمايد و به لطف و عنايت خود بلاي غيبت امام زمان ( ع ) را مرتفع گرداند

    پس بيائيد همگي دست به دعا برداريم

    اللهم عجل لوليك الفرج..